، " محسن رضايي " ، روز شنبه در جمع حاميان خود در مسجد امام حسن عسگري مراغه افزود:در کنار اين موفقيت ها ، مشکلاتي نيز از دولت هاي گذشته باقي مانده و در اين دولت نيز تشديد شده و عمدتا در زمينه هاي اقتصاد ، کشاورزي ، فناوري ، صنعت ، علم و فرهنگ و در يک کلام مساله زندگي مردم است.
وي اضافه کرد: ما به دنبال بهبود کيفيت زندگي مردم و ارتقاي آن حداقل به 20 پله بالاتر هستيم.
وي خاطرنشان ساخت: مسايل مربوط به بهداشت و درمان در کشور فوق العاده پايين بوده و ما جزو کشورهاي 160 ام دنيا در اين زمينه بوده و خدمات بهداشتي در شان مردم نيست.
وي ، بيکاري جوانان را از ديگر مشکلات موجود جامعه ذکر کرد و گفت: جوانان وقتي وارد دانشگاه شدند فکر مي کردند پس از اخذ مدرک تحصيلي ، شغلي منتظر آنان است و آنان شاغل مي شوند ولي شغلي وجود ندارد.
رضايي ، گراني ، اعتياد ، عقب ماندگي را از ديگر مشکلات جامعه بيان کرد و گفت: ارتقاي کيفيت زندگي مردم در زمينه هاي سلامت ، شغل ، صنعت ، اقتصاد ، درآمد و کشاورزي و افزايش چشمگير وضعيت آنان هدف اساسي من بوده و براي اين کار به صحنه آمده ام.
وي ، ساير نامزدهاي رياست جمهوري را رقيب خود ندانسته و افزود: من فقر ، بيکاري و گراني را رقيب خود مي دانم و اگر آنان ( نامزدها) مي توانستند کاري کنند ، من به صحنه نمي آمدم.
وي خاطرنشان ساخت: من مطمئنم اينها( نامزدها) برغم اينکه دلسوز و خوب هستند ، ولي نمي توانند کشور و اقتصاد را اداره و و يک انقلاب اقتصادي در کشور ايجاد کنند.
رضايي ، افزود: ما دنبال راهي جديد و نويي هستيم که البته اين راه به معناي پا گذاشتن به گذشتگان و همچنين اين نيست که گذشته ها بخواهند آينده ما را تعيين کنند ، بلکه آينده را در چارچوب خودش و به دست جوانان مي سازيم.
وي گفت: تجربه نشان مي دهد دولت فعلي برغم زحمات زيادي که کشيده اگر چهار سال ديگر نيز بر سر کار باشد هيچ افق روشني براي تحول اساسي در کشور ايجاد نخواهد شد.
وي گفت: ما بايد راه سومي را در پيش بگيريم و آن ايجاد يک انقلاب اقتصادي است که 12 سال روي آن کار کارشناسي و عملياتي صورت گرفته است.
وي افزود: شهرستان مراغه برغم وجود توانمندي و سابقه تاريخي پرافتخار و داشتن جوانان فرهيخته در اين 30 سال حرکت لاک پشتي داشته و نياز به يک تحول دارد.
وي ، ايجاد دانشگاه علم و فناوري در زمينه علم و فناوري از جمله در نجوم و فيزيک و چند رشته ديگر را براي کسب افتخارات گذشته را براي اين شهرستان ضروري دانست و گفت: متعادل سازي تعرفه هاي کشاورزي و جلوگيري از واردات بي رويه محصولات کشاورزي ، ايجاد صنايع مکمل و جانبي در کنار توسعه کشاورزي و تبديل آن به يکي از چند قطب فرهنگي کشور را از ديگر برنامه هاي خود براي شهرستان مراغه ذکر کرد.
وي ، دغدغه اصلي خود را جوانان اعلام کرد و گفت: آنان به عنوان فرشتگان نجات در انقلاب و دوران دفاع مقدس امتحان خود را پس داده اند.
نامزد دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري اظهار داشت: دولتمردان ما به جوانان نه اعتماد کرده ، نه حمايت مي کنند و نه تجربه بکار گيري جوانان در صحنه را دارند و مديريت دولتمردان ما مديريت بر جوانان نيست.
رضايي افزود: من انقلاب اقتصادي را با جوانان انجام خواهم داد و با کمک آنان فقر ، بيکاري ، گراني و عقب ماندگي را از کشور بيرون کنيم.
شهرستان مراغه با 250 هزار نفر جمعيت در 147 کيلومتري جنوب غربي تبريز مرکز آذربايجان شرقي واقع است

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا